هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد
هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

هیات جودو و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

جودو برای همه

جودو ورزشی است که جز در راه تقوی به کار نمی‌رود. جیگورو کانو (بنیان‌گذار جودو)

مطالب گفته شده فقط بخش کوچکی از روح ورزش اصیل و پهلوانی جودو می باشد.برای دستیابی به تاریخچه جودو باید به منابع آن مراجعه نمود.(بخشی از ویکی پدیا،دانشنامه آزاد)

گردآوری توسط استاد حسین ساکی


جودو (به ژاپنی: 柔道)یک ورزش و هنر اصیل ژاپنی است که ورزش آن به عنوان مهم‌ترین، کارآمدترین، تکنیکی‌ترین و سخت‌ترین ورزش رزمی در جهان شناخته شده (مجله جهانی Fighter news. 1977) و هنر جودو به معانی طریقت نرمی، شیوه ظریف و یا راه ملایمت و مدارا است؛ منشأ جودو، هنر جنگی تن به تن سامورایی‌ها جوجوتسو و کُشتی پهلوانی باستانی ژاپن، یاوارا، با بیش از دو هزار سال تاریخ است و در سال ۱۸۸۲ توسط استاد جیگارو کانو پایه‌گذاری و به جامعهٔ ژاپن معرفی شد. استاندارد و مرکز فدراسیون جهانی جودو، سازمان کودوکان Kodokan جودو در شهر توکیو پایتخت ژاپن می‌باشد. جودو نخستین رشتهٔ رزمی است که در المپیک ۱۹۶۴ توکیو وارد بازی‌های المپیک شد.


جودو نخستین ورزش رزمی بود که وارد بازیهای المپیک شد، و در هر دوره به محبوبیت این ورزش ژاپنی افزوده شد، به طوری که این ورزش لقب هنر المپیک را ازآن خود کرد، همچنین در المپیک 2000 سیدنی جودو عنوان دومین ورزش سخت جهان و دومین ورزش جنجالی المپیک را صاحب شد


جودو ورزش اول و مُلزَم تمام ارتش‌ها، نیروهای نظامی، پلیس، و تکاوری جهان است، به گونه‌ای که مسابقات جودو نیروهای نظامی جهان از سطح و جنجال بسیار بالایی برخوردار است.

Judo farsi 9092.jpg