هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد
هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

هیات جودو و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

جودو برای همه

تقدیر هیات جودو از مدال آوران جودوی بروجرد

روز سه شنبه 7 شهریورماه استاد حسین ساکی رئیس هیات جودو شهرستان بروجرد بهمراه استاد صمدی ، محمدی ، شهدوست ، پیرهادی و جمعی از پیشکسوتان جودو طی مراسمی از آقایان احمد قادرپور و احمد ابوالفتحی مدال آوران بروجردی در مسابقات قهرمانی جودو پیشکسوتان کشور و آقای امید لری قهرمان جودو جوانان کشور با اهدا جوایزی تقدیر و تجلیل بعمل آوردند . 


افتخار آفرینی تیم جودو بروجرد با کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز در مسابقات پیشکسوتان جودو کشور - 1396



ششمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی پیشکسوتان کشور با حضور ۳۰۰ نفر و معرفی نفرات برتر هر رده به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، ششمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی کشور پیشکسوتان در شرایطی با استقبال کم نظیر جودوکاران پیشکسوت از ساعات اولیه صبح امروز جمعه ۳ شهریور در ۶رده سنی در سالن شهید افراسیابی استان تهران آغاز شد که با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان و علاقه مندان به هنر رزمی جودو در محل برگزاری این رقابتها به فستیوالی دیدنی بدل گشت که تا شامگاه به طول انجامید.

 در روزی که قهرمانان دیروز و مربیان امروز جودو کشور در رقابتی جذاب به یاد ایام گذشته روی تاتامی رفتند، تیم جودو استان لرستان با پنج شرکت کننده توانست یک مدال نقره توسط آقای احمد ابوالفتحی و دو مدال برنز توسط آقایان حسین ساکی و احمد قادرپور کسب نماید.



                                                                                       




درد تمرینی یا DOMS چیست؟


ورزشکار چه حرفه‌ای باشد و چه مبتدی بدون شک دچار درد عضلات پس از ورزش خواهد شد. اما تا کنون به علت این درد توجه کرده‌اید؟ دردی که ممکن است حتی تا ۲۴ ساعت پس از ورزش با شما باشد.
پس از یک فعالیت ورزشی فیبرهای (تارهای) عضلانی تخریب می‌شوند و همین باعث ایجاد این درد می‌شود. تخریب تارهای عضلانی که در واقع پارگی‌های میکروسکوپی است موجب درد عضلات می‌شود.
 نمونه برداری آزمایشگاهی از عضله در روز بعد از ورزش شدید نشان می‌دهد، خونریزی و قطع اتصال فیلامان‌های عضلات (که باعث نگهداری فیبرهای عضلانی می‌شود) در اثر سائیده شدن آن‌ها بر روی هم در طی انقباض عضلانی، باعث ایجاد این درد می‌شود.

نگران نباشید، این امری است طبیعی و دارای مزیت‌های برای شما است. در واقع وقتی فیبرهای عضلانیتان پاره می‌شود، بدن شما عضلات آسیب دیده و دردناک را بازسازی می‌کند و پس از آن عضلات قوی‌تر و حجیم‌تر از قبل رشد می‌کنند، این‌‌ همان مکانیسمی است که ورزشکاران حرفه‌ای از آن در جهت قوی‌تر، حجیم‌تر و سریع‌تر شدن عضلاتشان، بهره می‌برند.

بنابر یک قاعده عمومی هر چقدر شما تمرین و فعالیت فیزیکی بیشتری انجام دهید، پارگی‌های میکروسکوپیک (Tears) بیشتری در عضلات شما ایجاد می‌شود و متعاقباً درد بیشتری در آن عضلات که بدن شما در حال بازسازی و مرمت آن‌ها است، احساس می‌کنید.

 نکته قابل توجه دیگر این است که ممکن است شروع درد ۲۴ ساعت طول بکشد که به آن درد عضلانی تأخیر یافته یاDOMS می‌گویند. به این معنی که دو روز پس از تمرین، نسبت به روز بعد از تمرین درد بیشتری احساس می‌کنید.

فیزیولوژیست‌های ورزشی اظهار می‌کنند که افزایش تدریجی ناراحتی یا درد عضله که طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از ورزش و تمرین روی می‌دهد و اصطلاحاً درد عضلانی تاخیر یافته (DOMS) نام دارد، امری کاملاً عادی است.
گردآوری : حسین ساکی  کارشناس ارشد حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی