هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد
هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

هیات جودو و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

جودو برای همه

رقابتهای جودوی قهرمانی اسیا-تاشکند/محجوب اسیر ناداوری شد وبه مقام پنجم رسید


منبع :http://irijf.ir

رقابتهای جودوی قهرمانی اسیا-تاشکند/محجوب  اسیر ناداوری شد وبه مقام پنجم رسید

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش؛جواد محجوب جودوکار المپیکی کشورمان که در رقابتهای گرند پری تفلیس به مدال نقره رسیده بود در مبارزه برای کسب مدال برنز در برابر سعید اف رامزدین  ازبکستانی اسیر ناداوری شد و شکست خورد   و به مقام پنجم رسید .

محجوب جوان شایسته جودوی ایران در حالی به مقام پنجم رسید که در مبارزه برای دیدار رده بندی و مدال برنز داوران حق او را در برابر جودوکار میزبان تضییع کرده و مدال برنز را به حریف ازبکستانی هدیه دادند.

سعیداف  رامزدین ازبکستانی حریف محجوب برای کسب  مدال برنز در گرند اسلم مسکو 2012 قهرمان شده بود و در گرند اسلم مسکو 2013 و   گرند اسلم باکو 2014 به ترتیب به مقام  دوم و سوم رسیده بود.

محجوب سابقه مدال طلا و نقره در رقابتهای قهرمانی اسیا را هم دارد.

 در این رقابتها ابتدا مقابل بخشی ازافغانستان قرار گرفت و به راحتی و با ایپون کردن حریف به مرحله دوم رسید که در این مرحله سعیداف تاجیکستانی را برد و در مرحله نیمه نهایی مقابل نایدان مغولستانی که سابقه طلا و نقره المپیک دارد، شکست خورد.

رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا با رقابت 235 ورزشکار از 30 کشور در قاره کهن در تاشکند  از 27 فروردین آغاز شده و فردا با برگزاری رقابتهای تیمی به پایان می رسد.

 

2 مدال ارمغان جودوی ایران از آسیا

2 مدال ارمغان جودوی ایران از آسیا

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش ،تیم های ملی مردان و بانوان ایران با ترکیبی که تلفیقی از بزرگسالان و جوانان بود به این رقابتها اعزام شد و در مجوع با مدال نقره علیرضا خجسته در وزن منهای 66 کیلوگرم  و یک مدال برنز سعید ملایی در    وزن منهای 81 به کار خود در بخش انفرادی پایان داد.  جواد محجوب جودوکار  وزن منهای 100 کیلوگرم به مقام پنجم  و  سعید مرادی در وزن منهای 90 کیلو گرم هم به مقام هفتم رسید.

.ایران در این رقابتها در جایگاه ششم قرارگرفت  در حالیکه در دوره قبل در مکان یازدهم قرار گرفته بود..این دو مدال در حالی برای جودوی ایران به ارمغان آمد که این رشته بازیهای آسیایی اینچئون را بدون مدال سپری کرد و در رقابتهای قهرمانی 2015 قهرمانی آسیا در کویت با یک مدال برنز سعید ملایی به کار خود پایان داد.

تیم ملی بانوان هم با ترکیب چهار نفره بعد از دو دوره غیبت به این رقابتها اعزام شد.

در این دوره از رقابتها 235 جودوکار که 98 نفر بانوان و 137 نفر مردان بودند در قالب 30 کشور از قاره کهن برگزار شد و فردا هم با برگزاری رقابتها در بخش تیمی به پایان می رسد.

 منبع irijf.ir

نایب قهرمانی جواد محجوب جودوکار المپیکی ایران در گرند پری تفلیس

منبعhttp://irijf.ir
نایب قهرمانی  جواد محجوب جودوکار المپیکی ایران در گرند پری تفلیس

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش ، جواد محجوب جودوکار المپیکی ایران در مبارزه فینال علیرغم شایستگی از مارتین پک سوئدی شکست خورد و به مدال نقره و مقام دومی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

مارتین پک 29 ساله با رنکینگ 9 دنیا 35 مدال رنگارنگ از جمله 14 مدال طلا ،نقره و برنز رقابتهای جایزه بزرگ را در کارنامه دارد.جواد محجوب با این مدال نقره و مقام دومی  و کسب 180 امتیاز به نوعی گام بزرگی برای تثبیت جایگاه خود در رسیدن به المپیک برداشت.

این جودوکار در این دوره از مسابقات باچهار برد و یک شکست این مقام نایب قهرمانی با ارزش را بدست آورد.

محجوب در مبارزه اول سعیداف حریف قدر تاجیکستانی را مغلوب کرده بود.در مبارزه دوم هم در رویارویی با بروداکوف حریفی از کشور لیتوانی پیروز شد ودر مرحله یک چهارم در برابرقربانف ازبکستانی به برتری رسید. در چهارمین مبارزه خود مقابل "دی گویدا دومینکو" ایتالیایی که کاپ آزاد کازابلانکا 2016 و کاپ آزاد لیسبون 2014 را با دو مقام دومی سپری کرده در مرحله نیمه نهایی،به پیروزی رسید و فینالیست این رقابتها شده بود.

رقابتهای جودوی گرند پری تفلیس از ششم فروردین با حضور 431 جودوکار از 71 کشور آغاز شده ،بطوریکه 261 جودوکار در بخش مردان و 170 جودوکار در بخش زنان به رقابت پرداختند.

سعید ملایی نماینده وزن منهای 81 کیلوگرم ایران هم در روز دوم مسابقات با شکست در مرحله دوم مقابل حریف یونانی از دور مسابقات کنار رفت.

سعید ملایی و جواد محجوب دو جودوکار ایرانی هستند که با قرار گرفتن در بین 22 نفر برتر رنکینگ اوزان خود جواز حضور در المپیک را بدست آورده اند اما برای تثبیت جایگاه و حفظ این سهمیه باید همچنان امتیازات خود را افزایش دهند.

 

امیدواری جامعه جودو به تاریخ سازی در المپیک

امیدواری جامعه جودو به تاریخ سازی در المپیک

مسابقات گرند پری تفلیس که امتیازاتش برای تثبیت جایگاه جودوکاران ایرانی در رنکینگ المپیک اهمیت زیادی داشت با مدال نقره جواد محجوب که 180 امتیاز را برای جودوکار وزن منهای 100 کیلوگرم کشورمان به دنبال داشت به پایان رسید و سعید ملایی جودوکار وزن منهای 81 کیلو گرمی  هم با یک برد و یک شکست 12 امتیاز بدست آورد.با توجه به دو جایزه بزرگ دیگری که پیش روی جودوکاران ایرانی قرار دارد و بعلاوه مسابقات قهرمانی آسیا می توان به تثبیت جایگاه آنها در رنکینگ المپیکی امیدوار بود و برای حضور پرقدرت آنها در المپیک ریو لحظه شماری کرد.

از طرفی 180 امتیازی که جواد محجوب با مدال نقره گرند پری تفلیس بدست آورد موقعیت او را در رنکینگ بهبود بخشید چرا که او می تواند حتی خود را با توجه به رویدادهای پیش رو تا جایگاه شانزدهم هم برساند.اگر این اتفاق رخ دهد و این جودوکار متعصب بتواند در مسابقات قهرمانی آسیا و دو جایزه بزرگ دیگر این جایگاه را از آن خود کند آنگاه می تواند در مسابقات مسترز مکزیک که خردادماه برگزار می شود حضور یابد.

مسابقات مسترز مکزیک آخرین رویداد قبل از المپیک است که فقط 16 جودوکار برتر دعوت می شوند و اگر محجوب به چنن موفقیتی دست یابد و در آن مسابقات بتواند در بین 8 نفر برتر قرار گیرد بهترین شرایط از لحاظ قرعه کشی در المپیک ریو برای او پدید می آیر چرا که 8 نفر برتر مسابقات مسترزمکزیک این شانس را دارند که به عنوان سرگروه در آن بازیها از قرعه مطلوبتری برخوردار شوند.

در هر صورت این روزها فضای المپیکی جامعه جودو را کامل فرا گرفته و انگیزه این حانواده دو چندان شده تا اتفاق تاریخی در ریو رخ دهد .

چه بسا مدال المپیک شرایط جودو را دگرکون کند.آنچه مهم است تلاش این روزهای فدراسیون برای موفقیت تاریخی است

منبع http://irijf.ir