هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد
هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

هیات جودو و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

جودو برای همه

استاد مسعود خرداد و کسب اولین مدال کشوری تاریخ جودو بروجرد و لرستان


استاد مسعود خرداد و کسب اولین مدال کشوری تاریخ جودو بروجرد و لرستان

اینجانب مسعود خرداد متولد ۱۳۴۱  از سال ۱۳۵۶ در خدمت مرد با اخلاق و مربی علم جودو استاد علی یاراحمدی بنیانگذار این هنر رزمی در استان لرستان شروع به پرداختن به این ورزش در شهرستان بروجرد نمودم.

آموزش های اصولی و همراهی این استاد بزرگ باعث شد که در طی سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵ و به مدت ۷ سال عنوان قهرمانی استان و ۴ مدال طلا و نقره کشوری را کسب نمایم.

بنده در سال ۱۳۵۸ اولین مدال قهرمانی کشور در تاریخ جودو استان لرستان را بدست آوردم.
در سال ۱۳۶۰ با حمایت استاد علی یاراحمدی موفق به دریافت اولین کمربند مشکی شدم و در همان سال طی یک دوره مربیگری که در فدراسیون جودو زیر نظر استاد زنجی نودا سفیر دوم ژاپن در ایران ، برگزار شد مدرک مربیگری خود را کسب نمودم.

در سال ۱۳۸۶ به مدت ۲۱ روز دوره های آموزش تکنیک و کاتای جودو را تا سطح دان ۵ در مرکز اتحادیه جودو آسیا، کودوکان ژاپن (توکیو) ، آموخته و افتخار اینجانب آموزش و تدریس این ورزش اصیل رزمی به بیش از ۱۶۰۰ نفر و در این میان پرورش ۵۳ قهرمان ملی و استانی میباشد و هنوز هم با یاری خداوند در ادامه این راه کوشا هستم.

در پایان از رئیس محترم هیات جودو، جوجیتسو و کوراش شهرستان بروجرد جناب دکتر حسین ساکی بابت زحمات بی دریغ ایشان در راه پیشرفت ورزش جودو این شهرستان تشکر و قدردانی می نمایم.

استاد سید احمد سعادتمند ، پیشکسوت خوش نام جودو بروجرد در ایران


 استاد سید احمد سعادتمند


پیشکسوت خوش نام جودو  بروجرد در  ایران

با نیم قرن سابقه ورزشی

اینجانب سید احمد سعادتمند متولد ۱۳۳۱ صادره از بروجرد در سال ۱۳۵۰ با رشته رزمی جودو آشنا شدم و یکسال بعد از شروع این ورزش زیر نظر اساتید خودم منصور مهدیزاده و محمدعلی صنعتکاران که هر دو از قهرمانان نامی کشتی جهان و سرمربی تیم جودو ایران هم بودند توانستم کمربند مشکی دان یک خود را دریافت کنم.

در همان سالها در کنار پرداختن به ورزش جودو به سایر رشته های رزمی نیز می پرداختم بطوریکه در سال ۱۳۵۲ موفق شدم کمربند مشکی دان یک تکواندو را زیر نظر استاد کیم از کشور کره و شالبند سیاه کونگ فو را زیر نظر استاد ابراهیم میرزایی دریافت کنم .

در دیگر رشته های رزمی  همچون دفاع شخصی، شمشیرزنی و نانچاکو نیز دارای مهارت قابل قبولی بودم.

با توجه به علاقه زیادم جودو  ورزش تخصصی من شد و هم اکنون ۴۸ سال است که به صورت مسابقه دهنده، داور و مربی در کنار این ورزش زیبا و جذاب هستم.

در تهران چندین سال مربی دفاع شخصی و ورزش صبحگاهی شهربانی و همچنین مسئول باشگاههای جودو استان تهران بودم و یک دوره بعنوان داور نمونه و یک دوره نیز بعنوان مربی برتر جودو کشور انتخاب شدم.

دوره های تخصصی جودو را به مدت ۶ سال زیر نظر سه نفر از اساتید ژاپنی به نامهای هاتاناگا، زنجی نودا و هموتسو طی نمودم و در دهه هفتاد برای یک دوره تکمیلی مربیگری و داوری به مرکز اتحادیه جودو آسیا(کودوکان) در کشور ژاپن اعزام شدم و در آنجا موفق به کسب کمربند مشکی دان پنج و مدرک مربیگری و داوری بین المللی جودو گردیدم .

چندین سال هم بعنوان مربی و رئیس هیات جودو شهرهای بروجرد ، نهاوند و اشترینان به فعالیت میپرداختم.

بنده با اساتید بزرگواری از پیشکسوتان کنونی جودو کشور همچون استاد محمد کیهان ، بهمن فکرت، علیرضا مدنی ، بهرام کشوریان ، حشمت اله رشیدی و استاد علیرضا یاراحمدی هم دوره بوده ام و اکنون نیز بعنوان مربی  در کنار رئیس جوان و رعنای هیات جودو شهرستان بروجرد جناب دکتر حسین (شهرام) ساکی همچنان مشغول خدمت به جوانان و هنرجویان جودو  هستم .

استاد علی یاراحمدی از بنیانگذاران بروجردی جودو ایران


استاد علی یاراحمدی


 از بنیانگذاران بروجردی جودو ایران

استاد علی یاراحمدی متولد ۱۳۳۱ در دوران جوانی به ورزش بدن سازی (پرورش اندام)  در باشگاه امیریان می پرداخت و در سن ۱۵ سالگی به مقام قهرمانی این رشته در شهرستان بروجرد رسیدند.

وی در ۱۸ سالگی به استخدام شهربانی کشور در آمدند و در آنجا ضمن پرداختن به ورزش بدنسازی ، زیر نظر استاد نودا مربی ژاپنی جودو ، در دانشگاه پلیس شروع به فعالیت کرد که پنج نفر از این جودوکاران بعدها بعنوان بنیانگذاران جودو ایران شناخته شدند:

۱- استاد علی یاراحمدی
۲-استاد حشمت اله رشیدی
۳-استاد رحمتی
۴-استاد بهرام کشوریان
۵-استاد سیف اله جواهری

ایشان در سال ۱۳۵۳ با کسب مقام اول وزن ۷۳ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور به عضویت تیم ملی ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی در کشور ایران درآمدند که بخاطر پاره ای از مشکلات شخصی از حضور در این رقابتها انصراف داده و نفر دوم این وزن جایگزین ایشان شد.

استاد علی یاراحمدی ارشد جودو دانشگاه پلیس که هنوز هم اساتید بزرگ و قدیمی جودو از جسارت و قدرت و مهارت وی تعریف و تمجید مینمایند در سال ۱۳۵۷ هیات جودو شهرستان بروجرد را تاسیس و در سالهای بعد بنیانگذار جودو استان لرستان شدند و قهرمانان زیادی که همگی جز نام آوران جودو هستند دست پرورده این استاد بزرگوار میباشند.

در ضمن استاد یاراحمدی دارای کاپ اخلاق و مربی شایسته ایران در سال ۱۳۷۱ میباشند و تمامی جودوکاران بروجرد و استان لرستان خود را مدیون زحمات این استاد گرانقدر میدانند.

استاد محمود صمدی یگانه ، بزرگمرد ورزش جودو بروجرد



استاد محمود صمدی یگانه ، بزرگمرد ورزش جودو بروجرد
در سال ۱۳۵۸ زیر نظر استاد علی یاراحمدی و استاد ایورا از کشور ژاپن ورزش جودو خود را شروع کردم

 در طول فعالیت قهرمانی خود موفق به کسب عناوین مختلف قهرمانی گردیده ام که از جمله آنها مسابقات ارتش های جهان ، چندین دوره متوالی قهرمانی در مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان کشوری و مدعیان تیم ملی ایران بوده است که قهرمانی های بنده پایانی بر سیطره طولانی قهرمانان خراسانی و تهرانی جودو ایران بود.

بنده به مدت ۲۵ سال هم  بعنوان رئیس هیات جودو بروجرد در خدمت ورزش بروجرد بودم که در طی این مدت قهرمانان نامداری از بروجرد به عرصه قهرمانی جودو کشور معرفی گردید.

در سال ۱۳۹۸ هم با حکم آقای هادی کردی ریاست محترم هیات جودو استان لرستان بعنوان رئیس کمیته پیشکسوتان هیات جودو استان لرستان منصوب گردیدم.

 هم اکنون نیز بعنوان عضوی کوچک در کنار پدیده پر انرژی جودوی بروجرد و استان وکشور استاد حسین ساکی (رئیس هیات جودو،جوجیتسو و کوراش شهرستان بروجرد ) در خدمت جوانان و علاقمندان این رشته زیبای ورزشی هستم.